Lördag i stallet

image306
I lördags följde jag och husse med matte till stallet. Fick träffa grisen Diva igen. Hon är ganska läskig... hon pratar hela tiden. Tyvärr kan jag inte grisspråk så jag fattar inte vad hon vill. Matte släpper alltid ut henne när vi kommer till stallet så hon ska få gå omkring som hon vill. Det tycker inte jag om, hon ska vara där jag vill att hon ska vara, i sin box!
En annan jobbig sak är att matte försvinner upp för en brant trappa. Sen låter det en massa... efter ett tag regnar det ner stora påsar med torkat gräs. Hon har hittills alltid kommit tillbaka men man kan inte vara säker.. så jag ropar högt och tydligt efter henne. Trappan är så brant att det är omöjligt att klättra upp efter henne.
Efter att vi varit i stallet ett tag gick vi på promenad. Matte satt på hästen, den latmasken. Ett litet tag satt husse på hästen och matte gick. Jag fick minsann inte sitta på hästen...
Försökte få matte och hästen att springa och raca med mig men då blev matte sur. Innan vi åkte till stallet hade jag och matte varit på tomtebo och gått långpromenad med Kita. Det var jättekul! Sen sov jag resten av lördagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0