Vilodag

Idag har jag haft en vilodag. Vi cyklade en bit även igår så matte tyckte mina muskler kunde få en vilodag. Fick dock busa med några kompisar både i morse och i eftermiddags. Har lite ont i benen efter allt springande bredvid cykeln så det har varit mycket skönt att få ligga och vila och gnaga på min tjurmuskel idag.
I morse fick jag se den nya berghemsbon. Det var en liten tjej! Men hon var för liten för att hälsa på, hon måste växa lite till först.

Har jag berättat att jag blev anfallen av en ful, sur schäferkärring i lördags? Var på väg med husse och matte för att hälsa på en kompis då denna elaking kastar sig ut från sin tomt och skäller och hugger mot mig. Bäst att tjuta högt tänkte jag innan hon hunnit ta en del av mig..
Som tur var kom hennes matte flygandes och brottade ner henne. Läskigt...
Sen igår när vi cyklade var det en golden retriever som ville göra samma sak mot mig. Men den hunden var kopplad tack och lov. Hemska hundar jag har träffat på den senaste tiden. Höll även på att möta "stubbsvanshunden" igår (han som bitit jättemånga av mina kompisar) men då vände matte och jag eftersom han gick lös.
Usch vilka otäckningar det finns!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Milton bråkade lite med en stubbsvanshund igår som låter misstänkt lika...och vi har sett honom utan koppel flera gånger. Oj, nu satt du kanske inte ner då du läste den chockerande biten. Faktum är att "koppelgångerna" är ganska lätträknade för vår del...

2007-05-30 @ 18:20:48
URL: http://huvudfoting.com/webblogg
Postat av: Marit

Gick det bra eller blev det blodvite?
Njo, har väl aldrig sett honom i koppel.. Han bet Nicko så illa att han fick fara in till veterinären. :(

2007-05-31 @ 17:35:05
URL: http://whippetzero.blogg.se
Postat av: Daniel

Det gick bra och det enda jag har sett på Milton är ett litet märke på kinden, men inget blod. Jag har faktiskt aldrig sett honom utan koppel på Vasaplan...alltid något. :P Jo, en viss liten blandis var med där och ville leka med dem, sen rök de ihop.

2007-05-31 @ 18:00:52
URL: http://huvudfoting.com/webblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0