Utmanad


Jag har blivit utmanad av Justus! Utmaningen går ut på att tillkännage sex ovanliga eller speciella saker om sig själv och att skicka utmaningen vidare till sex nya hundar.

1. Jag tycker om att ligga i matte eller husses knä när de sitter i fåtöljen. I mattes knä ligger jag med rumpan mot henne och huvudet vilandes mellan hennes knän. I husses famn är det bättre att ligga och vila huvudet mot hans axel.

2. Jag gillar röd paprika och gröna oliver, men andra grönsaker står jag gärna över! Frukt åt jag när jag var liten men nu tycker jag det mesta är surt och äckligt! (Nej matte lägg ner tankarna om att jag ska bli vegetarian..)

3. Jag hatar smulor (från kexben) i min bädd. Lika mycket hatar jag när mina filtar knölar ihop sig. Då trampar jag runt och gnäller i stor frustration. Ibland kommer matte till undsättning. Det bästa är när hon kardar min fårskinnsfäll, då blir det såå mjukt och skönt att ligga i bädden.

4. Jag avskyr schäfrar, de är fula.

5. Jag är en utmärkt ekorrjägare! Finns det någon som hoppar i ett träd ser jag den alltid först. Jag har t o m fångat en ekorre en gång. Men matte skrek så hemskt att jag spottade ut den och lät den hoppa iväg. Det gör jag inte om kan jag lova!

6. Ett par gånger per natt tassar jag in i matte och husses sovrum för att kolla om de fortfarande ligger kvar i deras säng. Än har de inte rymt iväg någongstans nattetid men man kan aldrig vara säker!

Jag utmanar Milton, Saga, Elsa, Silvio, Lewis Nietzsche & Pippi och sist men inte minst Iggy! (Har man ingen blogg eller hemsida går det bra att svara i en kommentar så publicerar jag svaren i ett inlägg!)

Hmm, det där blev visst fler än sex hundar men men...
Jag är en hund, jag kan inte räkna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0