Halfdans svar

Hej!

Här kommer ett svar från mig, fast jag inte blivit utmanad, så känner jag mig manad, så att säga.

1. Jag älskar att prata med alla, både hundar och människor. Jag berättar långa historier och varnar för konstiga saker i skogen och så, ofta tror människorna att jag bara står skäller - men man får ju inte tröttna fast dom är lite tröga ibland.

2. Det bästa jag vet är lååånga promenader i skogen, gärna med en hel flock av kompisar. Helst ska alla komma hem till mig sen och mysa. Kanske sova över. Eller flytta in helt enkelt. Nu när man passerat 15 år så tar det förstås en stund att gå halvmila-prommisen, man måste lukta så länge på alla ristuvor.

3. Jag gillar korv. Det är säkert ovanligt. Jag har en egen korvfabror på stan, matte tycker att vi inte ska gå dit varje helgdag för att det tar över tre timmar innnan vi är hemma igen. Hon är grinig då tycker jag. Det finns väl inget annat att göra som är viktigare på en helg? Det enda som är lika viktigt är att gå in i djuraffären och snoka runt och kanske nappa åt sig en godisbit, tanterna i affären sa att det var okej, man kunde få ta en bit. Bästa affären!

4. Jag tycker att det är kul att åka helikopter. Man kommer så högt upp och kan se allt på en gång. I min menng så den coolaste hunden högst upp, i en helikopter känner jag mig coooool. Fast utanför väsnas den så himla illa att jag glömmer bort att man inte får springa fram och skälla ut den. Matte brukar hålla i mig då.

5. Jag gillar att sitta på en fjällsida och spana ut över miltals med mark, som just är MIN. Jag tar ansvar för allt som händer där och räknar in allt som kommer samt allt som går. Det är kul att leta upp ripor som flyger iväg långsamt för att liksom leka lite med vovvarna. Det är fantastiskt kul att haka på den leken! Det är också jättekul att leka med lämlar, dom sitter och piper och sedan springer dom fram och biter mig i tassen. Då hoppar jag högt och skäller, sedan gör vi om det hela, tills matte komer och hämtar mig. Hon säger att det synd om råttan, men jag VET att dom gillar att leka med hundarna.

6. Jag är ju pensionär nu, men jag har haft lång anställning på Stockholms universitet där jag arbetade som fältassistent åt matte i fjällen i många år. Jag var också anställd som anti-stress-vovve åt alla som var på mattes institution. Det brukade komma folk titt som tätt, ibland gråtandes (människor droppar ur ögonen ibland när det extra synd om dem). Då brukade jag lägga upp magen så dom fick borra näsan i pälsen på mig, och som tips så blir dom alldeles glada när man lugnt lägger tassen på huvudet på dom. Ibland fick jag lång massage av dom tillbaka. Det var ett bra arbete, tyckte jag. Jag blev inbjuden till alla fester, och för mesta blev också matte inbjuden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0