Söndagens ekorrjakt

image163
Jag är er på spåren era små ludna odjur!
image166
Matte och husse letade inte ekorrar. De letade tråkiga svampar. Hur kul är det? Nä, ekorrar ska man leta när man är ute i skogen!
Tyvärr hittade jag inga ekorrar, de hade gömt sig väl... Däremot hittade jag två döda fåglar! Åh så skönt att få lite golukt på sig.
image164
Det tyckte inte matte och husse. Matte såg när jag rullade mig och vid nästa bäck tvättade husse av mig med vatten och mossa. Taskigt... och som om inte det vore nog så fick jag duscha när vi kom hem sen.
image169
Var ändå snäll och hjälpe husse bära ved till brasan. Hade en baktanke i och för sig.. ville få ligga vid elden och torka halsen som var blöt.
image165
Mmm.. varmt och skönt.
image167
Korv fick jag smaka idag också. Mera sånna här utflykter tack! (Minus badningen)
image168
På vissa ställen var det rött överallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0