Hej då alla djuren

image155
Igår gick vi till Gammlia och sa hej då till alla djuren för den här sommaren. (Och vissa för alltid, nu vet jag vart grisöron kommer ifrån, huva... ) Det var stora får- och getdagen. Jag tyckte jag hade kunnat få prova valla får men det tyckte inte matte.
image156
En av hästarna är över 30 år gammal!! Den stod i mattes stall i Ersmark när hon var liten.

Ikväll har jag och matte joggat 4 km. Vi springer 3 gånger i veckan. Det är roligt men jag får inte stanna och lukta så mycket som jag skulle vilja.. Det är mycket som luktar gott nu!
Jag och matte var nyss ut och träffade Milton, Elsa och Twiggy. Ville vända när jag såg Milton men matte drog med mig trots mina protester. Sen tvingade hon mig att stå still så Milton fick nosa mig i baken, gud så fräckt! Men han kanske inte är så farlig i alla fall.. Accepterade i alla fall att han också skulle få vara där. Men jag tänker inte leka med honom, det kan matte glömma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0